Grand canyon - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu Grand canyon - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu

Grand canyon

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Ralph

12 Juli 2016 | Verenigde Staten, Laughlin

Vanochtend om 6:30 ging onze wekker alweer.  Een uurtje later gingen wij vertrekken naar de Grand Canyon! Iets waar Ralph zich vooral weer erg op verheugde want Michelle kon zich er niks bij voorstellen.

Maar inderdaad... Het is zo mooi daar!
Je kan kilometers ver kijken en het is super diep. Hier en daar zijn we een beetje van het pad afgelopen en langs de rand gelopen voor zover dat veilig was. Er moesten natuurlijk wel mooie foto's gemaakt worden haha. (Trots op Ralph dat hij dat durfde ondanks de hoogtevrees!)
Aangezien 1000 Chinezen op de platforms uren foto's staan te maken schoot dat daar niet echt op.

We zijn gaan kijken bij mather point. Hier kon je een wandeling maken langs de trail. Dat hebben wij dan ook gedaan. Daarna naar dessert view gereden. Dat lag 40 km verderop.

Vanaf dessert view zagen we een  grote bosbrand. Waarschijnlijk was dit in het bos aangrenzend aan de Grand Canyon, kaibab national Forrest.  Maar dat weten we niet zeker...

In ieder NP waar we zijn geweest rijden shuttle bussen. Eigenlijk kan je beter alles met de auto doen. Langs de weg zijn we daardoor  nog vaak kunnen stoppen op mooie plekjes waar de shuttle bus niet stopt. Alleen het parkeren is vaker in deze parken een ramp. Het duurt dan ook even voordat je een plekje hebt gevonden op een druk punt. Dat is het enige minpuntje.

Op de terug weg vanaf de Grand Canyon zijn we vooral door de oplettendheid van Ralph nog wilde dieren tegen gekomen.

Morgen ook weer redelijk op tijd opstaan want het is weer een stuk rijden voordat we op plaats van bestemming zijn.

• 13 Juli 2016 - 16:18

Mama: