Universal studio Hollywood / Walk of fame - Reisverslag uit Bell Gardens, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu Universal studio Hollywood / Walk of fame - Reisverslag uit Bell Gardens, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu

Universal studio Hollywood / Walk of fame

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Ralph

15 Juli 2016 | Verenigde Staten, Bell Gardens

Vandaag een dag waar we ons beiden toch wel op verheugd hadden.
We hebben vandaag universal studio bezocht.

Nadat we weer met 20 min vertraging op plaats van bestemming waren ivm de drukte zijn we het park ingegaan. $115 entree pp (hoofdprijs!) Parkeren niet eens mee gerekend. De parken hier zijn erg duur en wij maar klagen dat het in Nederland duur is! Haha

Als eerste hebben we de studio tour gedaan. Deze duurde een uur. Dit vonden wij de leukste attractie van het hele park. Je rijdt langs echte film sets. Op 1 set waren ze een film aan het opnemen en moesten we allemaal erg stil zijn. (Je zit met meerdere mensen in een soort van treintje)
Er waren ook meerdere stops waarin ze stukjes film lieten zien in bijvoorbeeld 3D met special effect! De mooiste was toch wel van King Kong die met een Dino aan het vechten was. Er was een 360 gr 3D beeld en het treintje bewoog mee met de bewegingen.
Bekende film sets wat we gezien hebben zijn Bates motel, de grinch en de allergrootste war of the worlds. Ze hebben een echt vliegtuig helemaal uit elkaar gehaald om een scène te maken van een vliegtuig wat neergestort is.

In het park is ook dit jaar het Harry Potter gedeelte geopend. Dit is erg mooi gebouwd! Aan alle details is gedacht. Het was een hele stad.

The walking death walk through was ook een nieuwe attractie van dit jaar. Je loopt hier door een set van de walking death waar ook 'echte' zombies ik voor komen. Vooral Michelle het hier erg leuk gehad whaha! Ze vond het wel een beetje eng en spannend tegelijk. Voor degene die niet weten wat de walking death is... kijk maar eens een aflevering!

De transformers 3D attractie was ook erg goed gemaakt. Je zat hier in een karretje en reed lans verschillende 3D schermen. Het karretje bewoog mee met de bewegingen.

We hebben ook shows bezocht. Een special effect show waarin ze uitlegden en lieten zien hoe ze deze maakte en als laatste hebben we een live stunt show bezocht.
Deze was ook erg leuk om te zien. Er speelde o.a. acteurs in van pirates of the caribean, divergent, rush hour en nog voor ons onbekende films.

Hierna zijn we naar de hollywood walk of fame gelopen. Er zijn daar zoooooveel sterren in de grond dat we ze echt niet allemaal gezien hebben. We hebben wel een paar leuke gezien. O.a. Michael Jackson, Queen latifa, Celine Dion, Christina Aguilera, Hugh Hefner en Steven Spielberg.
Langs deze weg lagen allemaal souvenir winkeltjes. Langs deze straat werd ook op iedere hoek een bus tour aan geboden langs huizen van bekende mensen. Dit gaan wij morgen zelf doen.

Morgen gaan we in beverly hills rond kijken en naar venice beach.

Tot morgen!

• 18 Juli 2016 - 10:55

Mama:

Oh dat lijkt me leuk om te zien allemaal!!