Becak tochtje en bezoek vogelmarkt - Reisverslag uit Rampalcelaket, Indonesië van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu Becak tochtje en bezoek vogelmarkt - Reisverslag uit Rampalcelaket, Indonesië van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu

Becak tochtje en bezoek vogelmarkt

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Ralph

08 Juli 2017 | Indonesië, Rampalcelaket

Hey allemaal,

Gisteren hebben we een auto rit van maar liefst 10 uur (275km) gehad! Snelwegen kennen ze hier niet dus de rit van Solo tot Malang moest volledig binnen door gereden worden. Door steden, dorpjes, platteland (Solo, Karanganyar, Tawang Mangu, Sarangan, Caruban, Malang).
Het uitzicht was weer prachtig! De rit was hierdoor alleen maar niet zo erg.

Aangekomen in Malang werden we meteen afgezet bij het hotel want het was al laat. We hebben toen Mc Donalds laten bezorgen. Ja, de mac heeft hier een bezorgservice. Heel handig als je geen zin meer hebt om tripadvisor door te spitten om een goed restaurant te vinden!

Vandaag konden we uitslapen. We werden pas om 12 uur opgehaald. Rickie en zijn vrouw hadden ons uitgenodigd om zijn vrouw op het werk te komen lunchen. Zij werkt in een hostel in Malang. Veel backpackers verblijven hier.
Rickie had al gezegd om niet te veel ontbijten en toen we daar aankwamen bleek wel waarom. Zijn vrouw had groots uitgepakt! Een grote tafel stond vol met lekker Indisch eten. Soto, Rawon (Indische rundvlees soep), kroepoek, groente schotel, gebakken tempeh, rijst en een Moluks toetje. De naam hiervan zijn we vergeten. Het was een soort van pap gemaakt van boomschors en daarbij warme kokosmelk. Het smaakte zoet.
Alle gerechten waren heel lekker! Recepten krijgen we nog...

Wat we wel miste en nog nergens gehad hebben was risoles, pastei, pandan cake en spekkoek. Vlak bij hotel ligt een bakkerij met een toepasselijke naam. Holland bakery! Je krijgt hier mooie taarten, allerlei soorten broodjes en cake soorten maar ook alles wat wij gemist hadden. Dat hebben we natuurlijk meteen allemaal gekocht om te proeven. Het smaakte echt lekkerder als in Nederland. De spekkoek bijvoorbeeld is hier helemaal niet droog en de risoles hebben een lekkerdere vulling.

Vandaag hadden we niet zo'n heel druk schema. Op de planning stond een tochtje met de becak en een bezoek aan de vogelmarkt.

Het tochtje met de becak was leuk om eens meegemaakt te hebben. Ralph en ik zaten beiden in een aparte becak

• 17 Juli 2017 - 09:14

Mama: