Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu

Alcatraz

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Ralph

06 Juli 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Wij denken last te hebben van een jetlag. Om 6u waren we alweer klaar wakker. Net zoals gisteren. Daardoor zijn we het 's avonds om 21u al zo moe dat we echt in slaap vallen..

Deze ochtend zijn we begonnen met een lekker Amerikaans ontbijt.

Ook vandaag was het weer (jammer genoeg) erg koud!
Omdat Michelle gisteren uit haar enige lange broek is gescheurd -haha- moesten we eerst op zoek naar een lange broek. Lang leve de sale op dit moment! Niet ver van het hotel vandaan ligt shopping mall Westfield. Hier hebben wij gewinkeld. Andere dagen hadden we bij union square al meerdere winkels gezien. In deze wijk liggen dure winkels zoals prada, armani en gucci enz enz. Nadat we een lange broek hebben gevonden zijn we snel terug gegaan naar hotel want om 13u de boot voor Alcatraz vertrekken.

Voor het hotel is stop nr 2 van de hop on hoff bus waarvoor we tickets hebben. Hier hebben we een tijdje staan wachten maar geen bus... omdat we een beetje in tijd nood zouden komen zijn we vanaf het hotel helemaal tot aan pier 35 gelopen. Dit is ongeveer een half uurtje lopen.

Eenmaal aangekomen bij pier 35 konden na een paar minuten wachten aan boort van de boot die ons binnen ongeveer 15 minuten afzette bij Alcatraz.
Het was een interessante en bijzondere ervaring om hier te zijn! Tijdens de audio tour kreeg je ook verschillende weetjes te horen. Wisten jullie bijvoorbeeld dat de mensen van de grote alcatraz ontsnapping hoofden hadden nagemaakt en deze in bed hadden geleden zodat het leek alsof er iemand die lag? Of dat ze er een jaar over hebben gedaan voordat ze de vluchtroute klaar hadden?
2.5 uur hebben we ons hier geamuseerd. Daarna hebben we de boot weer terug genomen naar het vaste land.

Eenmaal aan het vaste land zijn we nog naar lombart street gegaan. De bekende kronkelende weggetjes op een berg in San Francisco.
Dit was wel grappig om te zien zo'n straatje tussen alle zeer stijle heuvels.

Vanaf hier hebben we een wandeling terug gemaakt naar pier 39.
Tijdens deze wandeling kwamen we nog een filmp set voorbij! Helaas geen bekende acteur of dergelijke gezien.
Bij pier 39 hebben we gegeten bij het hardrock café en hierna zijn we weer terug gegaan naar het hotel.

Morgenvroeg gaan we de auto ophalen en dan gaat onze roadtrip echt beginnen met als eerste stop Yosemite valley.

Welterusten!

• 07 Juli 2016 - 08:20

Mama:

Geodemorgen<
    Wat jammer dat het er zo koud is!!
    HIHI uit de broek gescheurd dat krijg je van die hamburger van gistereren.
    Die weg ziet er inderdaad leuk uit.
    Kijk uit met jullie trip (road)!!
    Veel plezier verder xxx