Death valley en aankomst Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu Death valley en aankomst Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu

Death valley en aankomst Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Ralph

09 Juli 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Om 7u vanochtend ging onze wekker alweer. Jammer.. want het is pas de 2e dag dat we echt goed hebben kunnen slapen. Aan het tijdsverschil zijn we eindelijk een beetje gewend inmiddels.

Al vroeg waren we vertrokken naar death valley. We hebben er dwars doorheen gereden. Vanaf panamint springs (daar ook ongeveer reden we het park binnen) tot aan beatty (daar eindigde het ongeveer).
In onze verbeelding zag death valley er jammer genoeg wel anders uit. Wij dachten dat het vooral zandvlaktes waren enz.
Het ziet er heel anders uit. Veel gebergte en rotsen. Hier en daar ook wel zand. Bij sommige bezienswaardigheden konden we niet komen door flood damage (zand was de weg opgewaaid).

We hadden besloten om rhyolite te bezoeken. Wat een verlaten dorpje is. En daarna naar dantes view te gaan.

Er zijn maar enkele wegen in death valley en je kan zomaar kilometers rijden zonder ook maar iemand tegen te komen. Op sommige plekken was er niet eens bereik met je mobiele telefoon. Gelukkig geen auto pech gehad en hadden we genoeg benzine! Wat overigens ook wel spannend was...er stonden nog 3 streepjes en we bleven maar rijden over eenzame wegen zonder enkel teken van leven in de omgeving. Het was wel een kleine opluchting toen we in Trona eindelijk een tankstation zagen. Meteen de tank vol gegooid!

In Rhyolite stonden ongeveer 5 ruïnes. Je mocht er niet naar binnen. Overal stonden hekwerken omheen. Bij het 'station' kon je wel van dichtbij om het gebouw heenlopen maar dat was het dan ook.
Een stukje verderop lag een mini museum met o.a. foto's hoe het dorpje er vroeger uit had gezien.

We hadden heel death valley al dwars 'overgestoken' en hadden de omgeving eigenlijk wel een beetje gezien nu. Naar dantes view was het nog een uur rijden vanaf daar en daarna nog 2u naar Las Vegas dus hebben we besloten om vanaf Rhyolite door te rijden naar Las Vegas.

Je verwacht niet dat je Las Vegas binnen rijdt wanneer je vanaf death valley binnen komt. Ineens, zomaar uit het niets is er stad.

Ons hotel (paris hotel las vegas) ligt midden op de strip. Nadat we ingecheckt waren zijn we over de strip gaan wandelen.
Ralph is hier al eens eerder geweest en wist wat hij ervan kon verwachten maar Michelle viel van de ene verbazing in de andere.

In alle hotels kan je gewoon binnen lopen. Er zijn winkels, casino's en restaurantjes. We kunnen niet omschrijven hoe het uitziet. Het is gewoon zoooo groot. Als je de buiten kant ziet verwacht je dit absoluut niet.

Vanavond komt afro jack in club omnia schuin tegenover ons op de strip. Jammer genoeg heeft dit reisje vanaf bakersfield er toch wel weer ingepakt en liggen we nu K.O. in bed. Het had ons heel leuk geleken om daar naartoe te gaan maar het energie leven is nu 0.0.

Morgen kunnen we bij komen van al het lopen en uren auto rijden. Wij hebben morgen een relax dagje aan het zwembad :)

• 10 Juli 2016 - 15:36

Mama: