14-08-2010 dag 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu 14-08-2010 dag 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu

14-08-2010 dag 2

Door: Iedereen

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Ralph

14 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Het eerste wauw effect hadden we toen we het uitzicht van onze hotelkamer ontdekten.

Na een korte nachtrust [ ons biologische klokje is nog van slag ] en een ontbijt gingen we met de metro naar times square. Het was nog vroeg op de dag en dus vrij rustig zodat we alle indrukken op ons konden laten inwerken.

Hierna zijn we over Broadway, 7th avenue en 42st street gelopen. De vele winkels, de mooie enorme gebouwen, hoge wolkenkrabbers en bekende aangezichten van tv en films en mensen uit alle windhoeken kwamen voorbij.

Na dit allemaal te hebben gezien zijn we in zo’n typische Amerikaanse dining wat gaat drinken met z’n allen.

Vervolgens zijn we met de ferry naar staten island gevaren, onderweg passeerden we het Vrijheidsbeeld en ellis island ( waar alle immigranten vroeger aankwamen) terwijl achter ons de geweldige skyline van New York was te zien.

Eenmaal weer terug op het vasteland hebben we ijs gegeten in Battery park.

Daarna zijn we via Broadway naar Wallstreet gelopen en onderweg kwamen we langs Trinity church.

Op wallstreet lag natuurlijk de wereldberoemde New York Stock Exchange. Vanuit wall street zijn we richting Ground Zero gegaan.

Op dit moment is het natuurlijk een grote bouwput waar weinig te zien valt. Op dit moment zijn de werkzaamheden in volle gang om een memorial te maken op deze plek. Toch hadden we een kippenvel moment bij gedachte wat hier zich allemaal heeft plaatsgevonden op 11 september en kwamen de bekende beelden bij ons terug.

Na even een moment van rust te hebben gepakt zijn we met de metro naar Greenwich village gegaan en hebben hier in ene lekker pittoresk Italiaans restaurant lekker gegeten. Moe maar voldaan ( en met de tong op de schoenen ) zijn we terug naar het hotel gegaan voor onze welverdiende nachtrust. Op naar een nieuwe dag vol impressies

Aangezien er veel rare/grappige opmerkingen worden gemaakt houden we iedere dag 'de uitspraak van de dag' bij. Vandaag was de uitspraak van de dag: 'Als we Frank zoeken moeten we gewoon een man met een kaart zoeken' (Michelle)

Marjo

• 15 Augustus 2010 - 14:51

Lilian:

Wauw wat leuk om te zien en te lezen hoe het jullie vergaat. Hier is het maar 16 graden en de hele dag regen. Ik ga oma weer snel bijpraten!
    Groetjes Lilian

• 15 Augustus 2010 - 15:22

Jos En Ellen:

Hallo wereldreizigers leuk om jullie reis zo te volgen veel plezier en groetjes

• 15 Augustus 2010 - 17:56

Yvonne En Theo:

Leuk met die foto's erbij,dat maakt het nog completer. Wij gaan morgen (maandag) voor 5 dagen naar Wenen maar we zullen proberen om jullie te volgen.

Groetjes,

Yvonne en Theo Schulpen

• 15 Augustus 2010 - 18:57

Jan & Heidy:

Leuk om jullie reis zo te volgen. Van een foto in Bingelrade naar Times Square, geinig.

• 15 Augustus 2010 - 21:44

Diana En Klaas:

Hey Fokes, dat jullie genieten is duidelijk te zien. Alicia Keys zingt niet voor niets:
    New York, concrete jungle where dreams are made of.