Into the mountains - Reisverslag uit Leavenworth, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu Into the mountains - Reisverslag uit Leavenworth, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu

Into the mountains

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Ralph

26 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Leavenworth

Hallo allemaal,

Hier een berichtje uit een Amerikaans-Oostenrijks dorpje gelegen in de Seatlle alpes genaamd Leavenworth.

Als je in dit stadje rond loopt denk je dat je in de Alpen bent. De huizen zien er het- zelfde uit, de geraniums voor de ramen, zelfs de namen van de straten zijn in het Duits. Hier hebben Doug en Lisa 28 jaar geleden hun huwelijksnacht door gebracht.

Maar nu terug naar het begin van de dag. We zijn vanmorgen na ons ontbijt vertokken naar het ouderlijk huis van Lisa in de rijke wijk van Bellevue (Microsoft hoofdkantoor is ook hier gevestigd). Daar werden wij ontvangen in een Japans huis dat tot in het kleinste detail Japans was ingericht, er stonden zelfs antieke spullen in die ze al aan een museum hebben geschonken, adembenemend.

Nadat we de ouders na lange tijd weer eens gesproken en gezien hadden zijn we na wat kleine boodschapjes gedaan te hebben Seattle uitgereden.

We vertrokken richting Stevenspass in de Cascades (gebergte). Voordat we deze pas bereikten hebben we eerst uitgebreid gepicknickt met sandwiches aan de rivier de Skykomish en genoten van de geweldige omgeving. Dit soort plekjes vindt je in Europa maar weinig bij een temperatuur van 30°C.

Vervolgens zijn we over de pass en richting het hierboven besproken plaatsje gereden. Nu zijn de kinderen bezig met het voorbereiden van de BBQ. (zie ik graag).

Groetjes uit een overweldigend Amerika,
Frank

• 26 Augustus 2010 - 13:18

Hans:

ik dacht dat jullie in de states waren en niet in oostenrijk
    waar zijn de lederhosen en de dirndljurken?
    ik wens jullie nog veel fun

• 27 Augustus 2010 - 13:47

Maud Sijstermans:

heey beatles,

still having fun i see :)
    wish you lots of fun in seatlle!

xx
    Maud

• 01 September 2010 - 08:40

Alfi:

Hoi Frank & Marjo & kinderen & aanghanger... :-)

Wat een geweldig reis hebben jullie...
    We zijn jaloers...

Heel snel teurg & gezond!
    We komen binnenkort om jullie fotos te bekijken!

Genieten nog 4 dagen!

Groetjes uit Roermond...