Rodeo - Reisverslag uit Moscow, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu Rodeo - Reisverslag uit Moscow, Verenigde Staten van Michelle & Ralph - WaarBenJij.nu

Rodeo

Door: Yoeri en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Ralph

28 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Moscow

Howdy Y'all,

Nadat we eindelijk een dag konden uitslapen, zijn we rond 1 uur vertrokken richting Coeurd'Aalene waar de North Idaho State Fair was.

Een state fair is een soort grote kermis/braderie en kinderboerderij in elkaar. Dit vind 1 keer per jaar plaats. Het is iets typisch Amerikaans. Kinderen van boerderijen doen hier mee aan wedstrijden. Zoals het mooiste konijn, paard, koe, schaap, varken en noem het maar op.

Na 2 uur rijden kwamen dan eindelijk aan. (Als dit in Nederland zou zijn, zou je dit stuk waarschijnlijk niet rijden omdat het te ver is. De mensen hier vinden het eigenlijk maar een klein stukje)

Daar zijn we rondgelopen over de fair. We hebben dieren bekeken die kinderen zelf hebben opgevoed.

Om 17u begon de 'schapen race' genaamd wool warriors. Kinderen tussen 3 en 6 konden hieraan meedoen. Zie je de zusjes van Michelle al op zo'n schaap zitten? hihi. Het was wel heel leuk om te zien hoe die kinderen al hun moed verzamelde om 6 seconden op het schaap te blijven zitten.

Daarna zijn we wat gaan eten en had iedereen even tijd om wat voor zichzelf te doen.

Om 18:30 verzamelde we allemaal weer bij de arena waar de rodeo plaats vond. Dit was echt heel leuk om een keer mee te mogen maken. Niet veel mensen die in Amerika op vakantie zijn geweest kunnen zeggen dat ze daarheen zijn geweest. Er waren cowboys die zo snel mogelijk kalfjes moesten vangen, een stier moesten grijpen bij de hoorns, zo lang mogelijk op het paard blijven zitten en er was een wedstrijd wie het langste op het paard kon blijven liggen. Op het laatste kwamen de stieren. Ook hier was het de bedoeling dat je er 8 seconden op bleef zitten. Iedereen kreeg punten voor de tijd, hoe wild het dier is, en hoe hij zelf op het paard zit.

Na een stinkdier te hebben aangereden - wat vreselijk heeft gestonken onder weg - buiten de auto en in de auto zijn weer thuis bij Doug & Lisa en zijn we klaar om te gaan slapen.

Hugs & Kisses,
Michelle & Yoeri

• 28 Augustus 2010 - 11:35

Lilian:

Hallo allemaal,

Wat leuk om te lezen dat jullie zoveel bijzondere dingen meemaken en zien in de USA. Hier is het herfstachtig weer en gaat verder alles goed.
    Groetjes

• 28 Augustus 2010 - 12:45

Theo & Yvonne:

Hoi allemaal. Jullie vallen weer met de neus in de boter, zo'n typisch Noord Amerikaans eventement net op het moment dat jullie daar zijn. Wat Yvonnen zich afvraagt is of er ook ergens een kunststier op de rodeo aanwezig was voor toschouwers en eventueel touristen?

groetjes uit Aelse.

• 28 Augustus 2010 - 19:22

Jan & Heidy:

Leuk zo'n wild horse ride. En Frank, heb je geen poging gedaan? Gewoon erop zitten als op je fiets en dan goed beethouden.

• 30 Augustus 2010 - 20:08

Pat:

wauw een rodeo,ben jaloers....Jullie maken wat mee daar,echt super gaaf.Geniet ervan.